چرا داعش را خوارج مینامیم؟

علمای کرام از لابلای نصوص شرعی برای خوارج صفاتی را تعین نموده اند که هر کسی که در هر زمانی با این مواصفات بوده باشد از جمع خوارج شمرده میشود، برابر است که آنعده اشخاص خود را در جمع خوارج بدانند یا ندانند.

از صلاحیت هیچ فردی نیست که هرگونه ای که بخواهد یکتعداد افراد را داخل منهج خوارج بسازد، و گروهی دیگر را از صفت خارجی بودن براءت بدهد، بدلیل آنکه این امر در شریعت ثابت میباشد، و خوارج از صفات، اصول و اخلاق و رفتار شان .. شناخته میشوند، بناء هرکسیکه به اخلاق و صفات ایشان متصف گردد و از اصول ایشان پیروی کند او از جمله خوارج میباشد، هرچند اسم و نام خوارج را از بالای خویش دور کند، و از خوارج براءت خویش را بزبان اعلان کند، و بر خویشتن گمان از اهل سنت و جماعت بودن را نماید و برعکس هر فردی که به صفات و اخلاق خوارج متصف نباشد، و از اصول ایشان پیروی نکند پس او از جمله خوارج نمی باشد .. هرچند بعضی ها ایشانرا متهم به خارجی بودن کنند، و آنانرا از جمله خوارج قرار بدهند!

پس مهم آنست که شخص و همچنان جماعات باید خویش را در مقایسه با اخلاق و صفات و اصول خوارج قرار بدهند .. تا آنکه ببینند .. آیا با خوارج در امری از امور مشابهت دارند یا خیر؟ و سپس منهج حق را که اهل سنت و جماعت بر آن قرار دارد برای خویش جستجو کرده و از آن پیروی کنند.لذا ما داعش را از جمع خوارج میشماریم زیرا که داعش وخوارج در اکثر صفات باهم مشترک اند، و پیامبر صلی الله علیه وسلم هرآن صفتی را که برای خوارج ذکر نموده بود ما آنرا در داعش به چشم سر میبینیم؛ از تکفیر مسلمانان گرفته تا قتل، کشتار، وحشت، بربریت، فساد و فتنه اندازی در جوامع اسلامی، خروج و قیام علیه نظام اسلامی …. همه حکایت از این دارند که داعش تکفیریون از نسل خوارج مارقون میباشند که به فرموده رسول الله صلی الله علیه وسلم در هرجایی که آنان را یافتید به قتل برسانید و از بین ببرید.

عبدالله مسلم
Exit mobile version