چه کسی در پشت صحنه حمله کرمان قرار دارد؟ CIA، ISIS یا موساد؟

فایز افغان

بعد از ظهر دیروز شهر کرمان ایران شاهد دو انفجار مهیب و سنگینی بود که بر اساس اطلاعات اولیه در این حمله ضد بشری95 نفر کشته و 284 نفر مجروح شدند.

این حادثه زمانی رخ داد که تعداد زیادی از مردم در مراسم چهارمين سالگرد یادبود قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران تجمع کرده بودند.

چند ساعت پس از این حادثه، سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل (موساد) در تویتی نوشت که سازمان جاسوسي  آمریکا معتقد است که دست گروه داعش پشت این حملات در ایران بوده است که بنا به گزارش‌ها 200 نفر در آن کشته شدند.

سید ابراهیم ریسی رئیس جمهور ایران در واکنش شدید خود به این حادثه با بیان تند اظهار داشت : (  امریکا مجرم است و درهمه جنایاتی که در فلسطین و غزه انجام شده است نقش مستقیم داشته  وبه رژیم صهیونیستی هشدار می دهم که هزینه این حمله و حملات دیگری که مرتکب شده اید خواهید پرداخت که به خاطرش سخت پشیمان خواهید شد).

میتو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: آمریکا هیچ نقشی در انفجارهای ایران نداشته و دلیلی برای دست داشتن اسرائیل در این انفجارها نمی بیند، چنین اتهاماتی غیرمسئولانه است و ایالات متحده با خانواده قربانیان این انفجارها تسلیت می گوید.

نگاهی کوتاه به روابط ایران و اسرائیل:

روابط ایران و اسرائیل در مقاطع مختلف تاریخ تغییر شکل داده است، از سال 1326 هجری شمسی تا سال 1357، در دوره سلطنت پهلوی در ایران، روابط ایران و اسرائیل دوستانه بود، اما پس از سال 1357 که انقلاب اسلامي در این کشور به موفقیت رسید ، روابط دو کشور رو به وخامت گذاشت وتا  مرز دشمني رسید.

علاوه بر عوامل مختلف و گوناگون  بحران بین ایران و اسرائیل، برخی از عوامل مهم عبارتند از: توسعه برنامه هسته ای در ایران، حمایت ایران از گروه هایی مانند حزب الله، جهاد اسلامی، حماس و انصارالله یمن  و اتهاماتي مبني بر دست داشتن در حملات همچو حمله بر  سفارت اسراییل ، از سوی دیگر ایران انگشت حمایت از گروهای مخالفین ایران مانند مجاهدین خلق و جندالله به سوی اسرایل نشانه میگرد و همچنین اسرائیل را به عملیات تروریستی مخفی در ایران متهم می کند.

ایران علاوه بر دشمنان خارجی مانند آمریکا، اسراییل و داعش، دشمنان داخلی متعددی مانند مجاهدین خلق، جندالله، جنبش خود گردان اهواز، گروه های مختلف بلوچ و کرد نیز دارد که هر کدام بدون کمک مالی خارجی نمي توانند فعالیت های خودرا ادامه دهند و دشمنان خارجی ایران نیز از آنها به عنوان ابزار علیه حکومت ایران استفاده می کنند.

اگرچه رئیس جمهور ایران آقای ریسی صریحاً از آمریکا و اسرائیل  در این مورد انتقاد کرده و آنها را در این حمله دخیل دانسته است، اما بررسی های بیشتر ثابت خواهد کرد  که این حمله توسط دشمنان داخلی ایران یا دشمنان خارجی انجام شده است و حس ششم من  هشدار میدهد که CIA، موساد و داعش بازیگران یک  پروژه هستند.

دولت افغانستان در مورد داعش اقدامات واضح انجام داده و به شدت با آنان مبارزه کرده است که در نتیجه این مبارزات؛  گروه تکفیری داعش در افغانستان  رو به انقراض شده اند ، محدوده فعالیت شان در حال تنگ شدن است، شاید که این گروه تکفیری بخواهد این بار ایران را به عنوان مرکز فعالیت های خود انتخاب کند، هرچند  که دولت افغانستان به کشور های منطقه به شمول جمهوري اسلامی ایران اطلاعات مربوط  به خطرات داعش به اشتراک گذاشته اند اگر از سوی این کشور ها هشدارهای دولت افغانستان نادیده گرفته شود شاید همه شاهد بزرگترین حملات علیه بشریت مانند کرمان در منطقه و ایران خواهیم بود.

عبدالله مسلم
Exit mobile version