کلماتی چند به هواداران داعش!

محمد داود مهاجر

گروه داعش امروزه بزرگترین فتنه برای امت ماست، باید بیدار باشیم. پیامبر صلی الله علیه و سلم فرموده است که سلسلهء خوارج تا خروج دجال جاری است تا اینکه با دجال همراه می شوند. داعش از طرف عموم عالمان با خدا و غیر درباری مورد نکوهش سخت واقع شده و به نام خوارج یاد می شود.

 گرچه داعشیان خود را از خوارج حساب نمیکنند و میگویند که علامت خوارج سر تراشیدن (تحلیق) است و ما چنین وصفی نداریم. اما آنها اگر قبول بنمایند ویا ننمایند بیشتر صفات خوارج در صف آنها پدیدار گشته است و این صفات هم اجتهادی و ظنی نیست، بلکه از نصوص صریحهء احادیث وارد شده اند و عمدهء شان در صف شان مشاهده شده است، بالیقین نه به گمان.

داعشیان باید توجه خود را به احادیثی که در باب خوارج آمده است تمرکز بدهند و محک بزنند که تا چه حد آن صفات در میان آنها و در سیاست های تنظیم آنها ظاهر گردیده است.
آنها باید عینک های دودی خود را برداشته و فهم نادرست از قرآن و سنت را دور بیاندازند، خوارج صدر اسلام نعره می دادند ” ان الحکم الا لله ” و حضرت علی رضی الله عنه را تکفیر می کردند، حضرت علی رضی الله عنه فرمود : ” کلمة حق ارید به الباطل “، امروز نیز گرچه شعار داعش بر گرفته از کلمات حق هست اما در راه نادرست استعمالش میکنند که همه مجاهدین اصیل و جان فدای امت اسلامی را تکفیر می کنند و ناموس شان، خون شان و مال شان را مباح میدانند یا للعجب علی سفاهتهم.

 وای بر این عقیدهء باطل آنان.

 داعشیان باید از الله متعال بترسند نسبت به قطرهء خون یک فرد مسلمان بی گناه، چه برسد که امراء و صلحاء امت و مجاهدین را ترور نمایند.
باید بدانند که چه بسا کسانی اند که زحمت ها را متحمل می شوند، اما در آخرت برای شان جز عذاب و عقاب چیزی نمی رسد «عاملة ناصبة تصلی نارا حامیة»، کسانیکه عمل های کثیری انجام داده اند و سخت خسته شده اند درین راه ؛ اما بازهم وارد آتشی گرم و سوزان می شوند.
اعاذنا الله منها و جمیع المؤمنين.

عبدالله مسلم
Exit mobile version