گروه خوارج داعش؛ آخرین تیر در جعبۀ دشمن زبون

احمدعمر اسفندوی

غرب و امریکا با اشغالُ، وحشت و دهشت بیست سالۀ در افغانستان همواره در پی استفاده از ابزارها و ترفندهای جدید در برابر مجاهدین امارت اسلامی افغانستان بودند، تا باشد با استفاده از این ابزارها، امارت اسلامی را زیر فشار قرار داده و همانند عراق و سوریه به اهداف نامیمونش دست یابد.

امریکایان در ابتدای اشغال فکر می‌کردند، با اندک‌ترین تلاش افغانستان را هضم کرده و به قلمرو تحت مستعمره‌اش خواهند افزود، ولی پایمردی و فداکاری مجاهدین سرسپردۀ امارت اسلامی تمام نقشه‌های استعمار غربی و صلیبی را نقش بر آب کرد و در طول بیست سال با پیشرفته‌ترین امکانات، تسلیحات و تجهیزات نظامی و با استفاده از تمام امکانات اقتصادی، دیپلوماتیک، استخباراتی و سیاسی نتوانستند، حداقل در مرکز کابل با خیال راحت بخوابند.

استعمارگران وقتی دیدند، توطیه‌های شان از رهگذر تفرقه‌اندازی در صف متحد امارت اسلامی ناکام بوده و این صف را نمی‌توانند با چنین ترفندهای استخباراتی از هم بپاشند؛ به دنبال دسیسۀ خطرناک ایجاد ملیشه‌های اربکی و قومی برآمدند، ولی این رویکرد شان نیز در نطفه خنثا و کدام نتیجۀ ملموسی به همراه نداشت.

البته خطرناک‌ترین و آخرین ترفند دستگاه استخباراتی دشمن زبون، رویکار آوردن گروهی به نام داعش خراسان زیر چتر اسلام در افغانستان بود.

استعمار غربی به این می‌اندیشید که با پیش راندن ملیشه‌های وحشی این گروه در برابر مجاهدین امارت اسلامی به پیروزیهایی دست خواهند یافت و حداقل مایۀ تضعیف این صف متحد و استعمار شکن خواهند شد.

در ضد اسلامی بودن این گروه هیچ تردیدی وجود ندارد. چنانکه همه می‌دانند، داعش به اشارۀ امریکا باعث تضعیف مقاومت اسلامی عراق در برابر امریکایی ها شد؛ گروه اسلامی جبهةالنصرة سوریه که در آستانۀ پیروزی قرار داشت؛ داعش مانع تقویت و موفقیت آن شد. حرکت حماس که در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی اسراییل از خاک مقدس بیت المقدس دفاع می‌کند، نه تنها توسط این گروه تکفیر شد، بلکه بر علیه آن اعلام جنگ کرد و عامل ده‌ها نابسامانی و جنایات در کشورهای اسلامی این گروه بود و است.

با توجه به آنچه گفته آمدیم، گروه خوارج داعش در افغانستان نیز، با همکاری مستقیم دستگاه استخباراتی امریکا و همسویی با شبکه‌های استخباراتی برخی کشورهای منطقه از جمله پاکستان و تاجکستان آنچه از وحشت و دهشت در توان داشت؛ از انفجار و انتحار در اماکنه مقدسه و مساجد گرفته تا به شهادت رساندن وحشتناک افراد ملکی اعم از کودکان و زنان، انجام داد.

چنانکه ظاهر قدیر یکی از نماینده‌گان پارلمان در ادارۀ کابل اخیرا تصریح کرد، پس از ایجاد و استقرار گروه داعش در افغانستان توسط امریکا، این پروژه قوی‌تر شد و آنها خشونت‌های بیشتری علیه مردم افغانستان انجام دادند. وی اذعان داشت، سال ۲۰۱۸ زمانی که مجاهدین امارت اسلامی علیه گروه وحشی داعش مقاومت می‌کرد؛ هواپیماهای امریکایی پایگاه‌های طالبان را بمباران کردند و اعضای مهم و کلیدی داعش را به مناطق امن منتقل نمودند.

ولی به نصرت الهی و رشادت، استقامت، فداکاری، واکنش سریع، مسوولانه و به موقع نیروهای امنیتی امارت اسلامی تمام مراکز و شبکه‌های این دشمن اهریمن در داخل کشور به شدت کوبیده شد و از هم فروپاشید و تمام دسایس استعمارگران تحت نام «گروه داعش» نقش برآب شد.

بنابراین، گروه خوارج داعش به عنوان آخرین کارتوس در جعبۀ دشمن، کارایی و کارآمدی اش را از دست داده و تمام مراکز تهدید و خطر آن در کشور از بین برده شده است. چنانکه ظاهر قدیر به عنوان نمایندۀ پارلمان ادارۀ اشرف غنی نیز تأکید می‌کند با بازگشت امارت اسلامی؛ قدرت و میراث باقیماندۀ امریکا و ادارۀ اشرف غنی یعنی گروه خوارج داعش به کلی در افغانستان نابود شده است.

با نابودی شبکه‌های گروه تکفیری داعش در داخل کشور، خوارج با برچیدن پایگاه‌های خود از افغانستان، در پناه دستگاه‌های استخباراتی کشورهای همسایه قرار گرفته است.

گزارش‌های موثق اخیر می‌رساند که این گروه، تصاویر جدیدی از پناهگاه‌های خود در نزدیکی شهر «کویته» واقع در بلوچستان را منتشر کرده است.

این خود در واقع مؤید گفته‌های المرصاد مبنی بر انتقال هستۀ ریاست داعش به بلوچستان و ایجاد کمپ‌های آموزشی آن در این منطقه بوده و نیز این امر را تایید می‌کند که این گروه خوارج در افغانستان دیگر حضور فزیکی نداشته و خطرات و تهدید آن از ناحیۀ قلمرو کشور ما به کلی رفع شده و این کشور پاکستان است که این مرتبه با میزبانی از این گروه تکفیری و تجهیز آشکار آن؛ باعث بی‌ثباتی کشورهای همسایه و منطقه می‌گردد.

ابو صارم
Exit mobile version