گرگ در پوستین میش!

مصطفی مجاهد

از بدو خلقت ابوالبشر (آدم علیه‌السلام) تا امروز؛ بلکه تا قیامت، نبرد میان حق و باطل ادامه داشته و دارد، اما گاهی باطل با همان هیئت اصلی‌اش به میدان آمده وگاهی با لباس اسلامی بر پیکر اسلام ضربه وارد کرده است.
اگر تاریخ را با دقت بررسی نماییم حتما با کسانی با چنین اندیشه‌های ضد و نقیض مواجه می‌شویم و متوجه می‌شویم که آنها چه‌کسانی‌اند.

یکی از این فتنه‌انگیزان که همچون «گرگ در لباس میش ظاهر شده و همواره بر پیکر اسلام ضربه وارد کرده» گروه خوارج بوده که امروز به نام “داعش” اسم عوض کرده و مسیر خود را ادامه می‌دهد.
داعش امروز، همان خوارج دیروز است، هیچ تغییری در آنها به وجود نیامده، به قول معروف: «خر همان خر است لیکن پالانش عوض شده است».
شاید اکثر شما با افکار فاسد و تکفیری گروه خوارج آشنایی داشته باشید که همخوان و همآهنگ با تفکرات گروه داعش می باشند.
از هر لحاظی که بررسی نماییم؛ در می یابیم که  با هم تفاوتی ندارند.
خوارج چه کسانی بودند؟ خوارج همان کسانی بودند که پیامبر خدا (صلی‌الله‌علیه‌وسلم) را به عدم عدالت متهم کرده بودند.
خوارج چه کسانی بودند؟ کسانی بودند که خلفای راشدین (رضی‌الله‌عنهم) را متهم به ارتداد کرده و دست به قتل آنها زدند و اموالشان را برای خود همچون مال غنیمت حلال دانسته و آنها را به یغما بردند که داستان حضرت عثمان و حضرت علی (رضی‌الله عنهما) گواه این مدعاست.
با یقین می‌توان گفت امروز اگر پیامبری یا صحابه یی هم موجود می‌بود؛ اولین کسانی که به قتل آنها اقدام می‌کردند؛ همین گروه داعش بودند.
همان کاری که خوارج در حقشان کرده بود؛ این‌گروهک، همان کار را می‌کردند، چنانچه قتل علما، حافظان قرآن… را با دست این‌ها با چشم سر مشاهده می‌کنیم.
تکفیر و تفسیق گروه‌های اسلامی و جهادی -غیر از اینکه خودشان را اسلام و مسلمان می دانند و بقیه را کافر- از زبان اینها می‌شنویم.
ایده و تفکر این‌گروه مبتنی بر تیشه زدن بر ریشه‌ و اساس اسلام است وبس.
از آغاز حرکت این گروه تا امروز خنجرشان بر پیکر اسلام و مسلمانان واردشده. شاید این سخن برای شما تعجب آور باشد، ولی به شما می گویم،  بروید زندگی‌نامه خلفای راشدین را بررسی نمایید! بروید تاریخ این افراطی‌ها را بررسی نمایید که چه جور و جفایی را در حق اسلام و امت اسلامی روا داشته‌اند!
امروز در سرزمین‌های اسلامی، در هر گوشه‌وکنار جهان اسلام اگر گروهی اسلامی سر بر می‌آورد، اولین‌ گروهی که برای نابودی آن اقدام می‌کند، گروه داعش است؛ این سخن بدور از حقیقت نیست، بلکه عین حقیقت است، نمونه‌ی بارزش را در گوشه و اکناف جهان می‌بینم.

ابو صارم
Exit mobile version