گواهی بر خلاف داعش از جانب کسانی که از ایشان بر گشتند/ بخش دوم

گواهی ابو مصعب التونسى:

🔹 ابو مصعب التونسی-برای شمولیت در داعش از تونس به لیبیا آمد و سپس به شام رفته با داعش پیوست. او داستان خود را چنین بیان می کند: پس از آمدن به شام، ما در مرکز داعش در شهر ادلب سوریه مستقر شدیم.  موظفين شرعی به ما درس میداد. پس از ده روز، مسئول خارجی داعش از ما پرسید که شما در کدام بخش فعالیت میکنید. من گفتم من بر دشمن حمله فدائی انجام میدهم. سپس ما با ابو علي الانباري ملاقات کردیم. او به ما گفت که شما بالای مرتدین نور الدین زنگی حمله فدائی انجام خواهی داد، ما نمی دانستیم که نور الدین زنگی از کدام مردم هستند و این نام برای کدام گروه استفاده میشود.

🔸 ما حتی از این هم بی خبر بودیم که عقیده داعش با عقائد القاعده تفادت زیادی دارد ما فکر میکردیم که هر دو گروه به یک عقیده و نظریه هستند، و داعش تحت امر القاعده فعالیت میکند. سپس ما را به یک مرکز تربیت عملیات فدائی در منطقه بصراتون بردند. آنجا چند روز تربیت نظامی دیدیم و بعد از آن به یک منطقه نامعلوم سوق داده شدیم هیچ کس حق پرسش نداشت که ما کجا میرویم و چه میکنیم. اگر کسی می پرسید او را به جاسوسی متهم میکردند به ما گفته شد که هدف شما مرکز مرتدین پی کی کی است. اما وقتیکه ما بر آن مرکز عملیات را آغاز نمودیم آنجا پرچم جبهة النصرة [هیئت تحریر الشام اکنون] را دیدیم ما دانستیم که بر مرکز جبهة النصرة حمله کرده ایم. سپس از مجاهدین خواستیم و گفتیم که ما با مسئول شرعی شما ملاقات میکنیم پس از ملاقات فهمیدیم که آنها واقعاً مجاهدین هستند اسحله و واسکت را حواله مجاهدین کردیم.

🔹 ابو مصعب التونسي میگوید: “والله رسانه های داعش چیزی که نشر میکنند واقعیت برعکس آن میباشد. ما نیز از رسانه‌های داعش این را فکر میکردیم که اینجا خلافت اسلامی قائم شده، حالانکه واقعیت برعکس بود ما از حسن سلوک مجاهدین خجالت شدیم که ما به نیت قتل آنها آمده بودیم و آنها با ما روش برادرانه میکردند.

#ادامه دارد…

📚 کتاب: ارتش شیطان

عبدالله مسلم
Exit mobile version