رفت‌وآمد آزادانه یکی از قوماندانان مهم داعش به کنسولگری عراق در ترکیه خشم عراقی‌ها را برانگیخته است

یک مقام کمیته روابط خارجی پارلمان عراق از وزارت‌خانه‌های امور داخله و خارجه کشور خود خواسته است تا یک قوماندان آزاد داعش را که به صورت غیابی به اعدام محکوم شده است، به دادگاه معرفی کنند.

به گزارش روزنامه القدس العربی، جبار الکنانی، معاون کمیته روابط خارجی به رسانه‌ها گفته است که رافع مشحن الجمیلی، قوماندان داعش که یک سرباز عراقی را به قتل رسانده است، به کنسولگری عراق در ترکیه رفته و آزادانه گشته است.

وی از نهادهای کشور خود خواسته است که این پرونده را با دقت پیگیری و قوماندان داعش را دستگیر کنند.

برادر سرباز عراقی کشته‌شده توسط الجمیلی در ویدئویی گفته است که بازدید قاتل از کنسولگری و ملاقات وی با کنسول در آنجا نشان می‌دهد که وی حامیان و همکارانی در داخل کنسولگری داشته است. بازدید الجمیلی از کنسولگری، خشم عراقی‌ها را برانگیخته و از دولت با اصرار خواسته‌اند که به جای همکاری با داعش، باید علیه آن‌ها اقدام کند.

قابل ذکر است که عراق و سوریه دو ولایت‌ داعشی‌های خوارج هستند که صفوف آن‌ها در این دو ولایت مملو از جاسوس اند و سایر ولایات نیز در اطلاعات دادن به آن‌ها محتاط هستند. بازدید الجمیلی از کنسولگری عراق در ترکیه نیز ممکن است به این دلیل باشد که استخبارات غربی از طریق اداره‌های همکار عراقی خود می‌خواهند از او استفاده مناسبی کرده و برنامه‌های خود را توسط او اجرا کنند.

ابو صارم
Exit mobile version