مقاومت نفرین‌شده در کسوت داعش!

عثمان خالد

افغانستان دارای جامعه یک‌پارچه می‌باشد که از پیروان مذاهب مختلف تشکیل شده است.

از آنجائیکه فعلاً حکومت و نظام جامع در این‌جا روی کار آمده است، برخی از مخربین در منطقه و جهان نمی‌توانند آن را تحمل کنند بلکه از هر وسیله ممکن برای تخریب و بدنام ساختن این نظام مقدس استفاده می‌جویند که بهترین نمونه آن حادثه دیروز در ولایت دایکندی بود.

اگرچه مقاومت داعش در اینجا کاملاً از بین رفته است و دیگر نمی‌تواند سر خود را بالا ببرد، اما جهانیان و مخالفان نظام در داخل افغانستان این‌ گروه شریر را جهت تخریب بیشتر، جرئت قیام دوباره می‌دهند.

اسلام، مسلمانان و نظام اسلامی با هیچ مذهب و روش مشکلی ندارد بلکه می‌خواهد مردم یا مسلمان یا مسالم باشند تا اسلام و مسلمانان را متضرر نسازند، به‌همین دلیل احکام مستامن، ذمی و محارب معلوم‌ است.

بحث ما در اینجا راجع به مذهب و عقاید شیعیان نیست اما چون اکنون زیر چتر یک نظام اسلامی زندگی می‌کنند؛ مال، نفس و عزت شان بر همه مسلمانان حرام است و کسی نمی‌تواند در آن به صورت غیرمشروع تصرف کند.

اما گروه منحوس به نام مقاومت چون با نظام اسلامی، حدود و قصاص مشکل دارد و در صدد تخریب آن‌ها می‌باشد؛ امارت اسلامی و به‌خصوص اهل سنت را به عنوان افراد متعصب و خودخواه به مردم معرفی می‌کنند و اینگونه نشان می‌دهند که در اینجا استراتژی دیگری غیر از اهل سنت قابل قبول نیست.

اما حقیقت اصلی این‌ست که سنی‌ها، شیعیان، هندوها و پیروان سایر مذاهب مختلف در افغانستان زیر چتر نظام اسلامی زندگی می‌کنند. امارت اسلامی به حقوق تمام شهروندان خود از جمله اهل ذمه، مستأمنین و مسلمانان که اسلام به آن‌ها داده است که عبارت از حفظ مال، نفس و آبروی شان می‌باشد، متعهد است.

مخالفان خارجی و داخلی ما هرگز موفق به ایجاد مشکلات به نام اقلیت و اکثریت در داخل افغانستان و استفاده از آن علیه این نظام نخواهند شد. ان‌شاءالله

ابو صارم
Exit mobile version