قانون امر به‌معروف و نهی از منکر

بریال فاتح

از آنجائیکه در نظام سیاسی اسلام امر به معروف و نهی از منکر رکن و اساس مهم به‌شمار می‌آید؛ لازم است نظام‌های اسلامی این اصل و عمل را به درستی انجام دهند.

همین وزارت‌خانه چند روز پیش قانونی برای اصلاح و بهبود کار وضع کرد که توسط شیخ صاحب حفظه‌الله توشیح و پس از آن قابل اجرا اعلان شد. با تصویب این قانون، همه مردم خوشحال شدند، زیرا پس از این نه خودسری در این زمینه صورت می‌گیرد و نه حق کسی ضایع می‌شود و شرعاً نیز هرکسی که شایستگی این کار را داشته باشد، مسئولیت به وی واگذار می‌شود.

اما دولت قبلی، گروه شر و فساد و دوستان شان به شدت واکنش نشان داده‌اند که چرا این قانون وضع شده است، زیرا آنها اجازه نمی‌دهند که این جامعه دینی بار دیگر به حالت متمدن اصلی خود بازگردد و اسلام حاکم شود.

آنها از اسلام از این‌رو می‌ترسند که در اسلام جایی برای قدرت و هوس‌پرستی آن‌ها وجود ندارد، لذا خیر خود را با دوری از اسلام می‌جویند که در خودسری، مادی‌گرایی و بی‌دینی بسیار پیشرفت کرده‌اند، بهترین خائن، برده و جاسوس در حکومت آنها حاکم می‌شود.

پس نه تنها در مقابل این؛ بلکه در برابر هر عملی که در اینجا منجر به استحکام ریشه‌های اسلام می‌شود، عکس‌العمل نشان می‌دهند. آن‌ها می‌خواهند علمای دین از پیشوایی جامعه برکنار شوند زیرا اگر علما از قدرت کنار بروند در مدت کوتاهی ارزش‌ها در جامعه نیز تغییر می‌کند.

جامعه ما یک جامعه دینی است، هر فرد آن می‌خواهد که شریعت در جامعه به طور کامل اجرا شود، هر کسی که مانع می‌شود حتماً با واکنش‌های مقامات حاکم مواجه خواهد شد.

ابو صارم
Exit mobile version