خیر مسلمانان در ظهور خوارج معاصر! عثمان خالد

 

 

خداوند متعال به مسلمانان و بندگان مخلص خود وعده داده است که افراد بد و ناپاک را از صفوف آنان جدا خواهد کرد.

 

در هر عصری که خداوند متعال برای تطهیر صفوف مسلمانان اراده کرده است؛ یک حادثه بسیار کوچک و ناچیزی رخ می‌دهد که بر اساس آن صفوف مسلمانان فیلتر می‌شود و حق و باطل از هم جدا می‌شود، در غیر این صورت صفوف مسلمانان در میان خود با مشکلات بزرگی مواجه خواهند شد که بعداً حل آن بسیار دشوار می‌شود.

 

خداوند متعال در زمان‌های مختلف و به روش‌های مختلف صفوف را تصفیه می‌کند؛ گاهی تصفیه مخلص از منافق، گاهی تفکیک مسلمان از کافر و گاهی تصفیه اهل سنت از سایر گروه‌های گمراه صورت می‌گیرد.

 

اما خداوند أحکم الحاکمین در عصر ما در مهم‌ترین مکان حکمت و مصلحت را آشکار نمود؛ زمانی که همه کفار جهان و پیروان آن‌ها به رهبری آمریکا در آستانه شکست ایستادند و سرود پیروزی به گوش مسلمانان و مجاهدان مظلوم می‌رسید، نیاز به فیلتر و تطهیر قوی در صفوف امارت اسلامی بود که باید انجام می‌شد.

 

زیرا فتحی که بعداً می‌آمد و مسئولیتی که در قالب نظام، بر دوش امارت اسلامی قرار می‌گرفت، باید بر اساس اعتقادات و رهنمودهای اهل سنت و الجماعت می‌بود، اما چون در ۲۰ سال گذشته انسان‌های مختلف وارد صفوف جهادی شده بودند، تصفیه این افراد برای مجاهدین دور از امکان بود.

 

همان بود که در عراق مردی طغیانگری به نام بغدادی ادعای خلافت کرد و همه تندروها و خوارج جهان گرد او جمع شدند، خداوند متعال صفوف مسلمانان را که پر از این پلیدی بودند، خیلی جالب و خوب پاک کرد.

 

اگر اینطور نمی‌شد؛ اکنون همه مجاهدین جهان از جمله امارت اسلامی درگیر اختلافات عمیقی بین خود می‌شدند که این کار صدمه بزرگی به نظام، سیاست و حکومت امارت اسلامی وارد می‌کرد.

عاصم جلال
Exit mobile version